Gwarancje Ubezpieczeniowe

Istota gwarancji ubezpieczeniowej opiera się na tym, że zakład ubezpieczeń zobowiązuje się, w zamian za opłaconą składkę, do zapłaty określonej kwoty na rzecz beneficjenta w przypadku nie wywiązania się wnioskodawcy z zobowiązania objętego gwarancją.

Przedsiębiorstwa ubiegające się o otrzymanie gwarancji ubezpieczeniowej muszą spełnić wymagania stawiane przez zakład ubezpieczeń – przede wszystkim muszą wykazać się dobrą kondycją finansową.

Pragniemy zapewnić fachowy serwis w zakresie znalezienia i wyboru najkorzystniejszej oferty gwarancji.

Rodzaje gwarancji ubezpieczeniowych funkcjonujące na polskim rynku.

  • gwarancja zapłaty wadium – ubezpieczyciel zobowiązuje się do zapłacenia wadium, w sytuacji gdy firma, która wygra przetarg, odmówi podpisania kontraktu lub gdy z jej winy nie dojdzie do podpisania kontraktu.
  • gwarancja należytego wykonania kontraktu – zabezpiecza roszczenia inwestora w przypadku niewykonania lub nieprawidłowego czy niepełnego wykonania kontraktu przez wykonawcę. Obowiązek złożenia tego typu gwarancji wynika bezpośrednio z treści umowy. Gwarancja ubezpieczeniowa stanowi tutaj bardzo dobrą alternatywę dla zabezpieczenia w formie gotówkowej, przez co wykonawca nie musi zamrażać pieniędzy.
  • gwarancja usunięcia wad i usterek – zabezpiecza inwestora i gwarantuje, że ewentualne usterki i wady realizowanego kontraktu zostaną właściwie i terminowo usunięte.
  • gwarancja zwrotu zaliczki – stosowana jest w sytuacji kiedy inwestor wypłaca wykonawcy zaliczki na poczet realizowanego kontraktu. Zabezpiecza ona interesy inwestora gdy nierzetelny kontrahent nie rozliczy się we właściwy sposób z otrzymanej zaliczki lub wykorzysta zaliczkę niezgodnie z umową.